Linkit

Lista sisältää linkkejä muiden hyönteisiin keskittyvien yhdistysten, kansallisten hyönteisten uhanalaisuutta arvioivien hyönteis- ja hämähäkkityöryhmien kotisivuille sekä linkit hyönteishavaintojen tallennussivuille. Lisäksi on listattu hyönteisiin liittyviä Facebook-ryhmiä, joissa voi esimerkiksi pyytää apua hyönteishavaintojen tunnistukseen.

Muut yhdistykset ja työryhmät

Putkikärsäkäs. Kuva: Jani Järvi.

Hyönteisiin liittyvät Facebook-ryhmät⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Suomen Hyönteisseuralla ei ole varsinaista hyönteisten tunnistuspalvelua. Mikäli kaipaat tunnistusta havaitsemallesi hyönteiselle tai muulle selkärangattomalle, suosittelemme kysymään tunnistusapua hyönteisaiheisista Facebook-ryhmistä. Ryhmien lisäksi iNaturalistin mobiilisovellus (ks. linkki yllä) toimii hyvänä paikkana sekä hyönteishavaintojen tallentamiselle että apuna niiden tunnistukseen, sillä palvelun käyttäjät tunnistavat havaintoja toisilleen.

Suomen Ötökät

Suomen kaksisiipiset & pistiäiset