På svenska

Föreningen i ett nötskal

Entomologiska föreningen är en träffpunkt och intresseorganisation för insektintresserade i Finland. Entomologiska föreningen ordnar möten en gång i månaden, och exkursioner under våren och sommaren. Vi har mötena på Naturhistoriska museet, informationen om aktiviteterna hittas på hemsidan under Tapahtumat. Entomologiska föreningens är en tvåspråkig förening som grundades år 1919 i Helsingfors, och är den näst största entomologiska föreningen i Finland.

Entomologiska föreningens styrelse 2024

Ordföreande
Marko Nieminen

Viceordförande
Gunilla Ståhls-Mäkelä

Sekreterare
Jani Järvi

Skattmästare
Matias Mustonen

Övriga styrelsemedlemmar
Juho Paukkunen
Heidi Viljanen
Veikko Yrjölä

Medlemsskap

Man blir medlem genom att fylla i medlemsansökan (på finska). Den årliga medlemsavgiften är 10 €, och betalas till Nordea FI66 2185 1800 134158. Ange som mottagare Suomen hyönteisseura ry, och i meddelandefältet "Medlemsavgift 2024 Förnamn Efternamn".